משחקי המחשב בעולם הווירטואלי

052-9-120-150 
עולם המדיה הדיגיטלית בה אנו חיים היום הביא לחשיפה אדירה של כמעט כל נושא העולה על הדעת. את אחת החשיפות המשמעותיות ביותר קיבלה המדיה המצולמת. כך, מגוון אדיר של סרטים נמצא ברשת ומוצע לכל דורש בתוך שניות בודדות. למעשה אפשר לגשת כיום לכל קובץ דיגיטלי, של מוסיקה, אודיו, סרט קולנוע, סרטון מכל סוג, תמונות, כתבות, ארכיונים וכדומה בלחיצת כפתור.

בתוך זמן קצר יחסית הפכנו ל"מכורים לרשת", הידע האישי הפך עצום והידע הכללי של הילדים, שבעבר נחשב מצומצם יותר הפך לעצום. אם בעבר רק חובבי קולנוע ידעו מיהו חניבעל לקטר, או מהו אלקטרז, הרי שלא תמצאו כיום נער או מבוגר שאינם מכירים ביטויים אלו ויודעים לשייך אותם, יחד עם נוספים כגון: מלחמת הכוכבים, שובה של המומיה, טיטאניק, מטריקס, תיקים באפילה, שיקגו, משימה בלתי אפשרית. להכיר את פרודו, הוביט וחבריהם מהסרט שר הטבעות, לשמוע על הסידרה לכודים, נמלטים, או לדעת שיש 50 גוונים של אפור.

ידע הוא כוח. האמנם?

במידה ואתם אינכם מזהים חלק מהשמות הללו סביר להניח שאתם מרגישים אי נוחות, זו נגרמת בשל התפיסה הרווחת כיום כי על האדם המערבי הממוצע להיות בעל ידע רחב ביותר בעיקר כאשר מדובר בתוכניות טלוויזיה, סרטי קולנוע או מוסיקה.

בעבר נהגו הילדים לבלות שעות רבות מחוץ לבית. כיום רבים מהם מבלים שעות רבות מול המסך ונמנעים מיציאה אל שעות השמש של אחר הצהריים. הם בקיאים בתולדות מתקפת הזומבים, שוד קזינו או עלילותיו של 007 הרבה יותר מאשר ילדים בני גילם בדור הקודם. הם גם חשופים לחדשות בצורה הרבה יותר ישירה, האיום האיראני, יחידת המסתערבים של ימ"מ, מיונים למוסד, הכלא הרוסי ומונחים רבים נוספים מוכרים להם היטב.

זהו גן עדן או גיהנום? האם אנחנו באמת זקוקים לכל המידע הזה? סביר להניח שלא. מיליוני שנים חיו בני האדם חיים מלאים גם מבלי להיחשף לכמויות ידע ומידע שכאלו, אך האם זהו דבר רע בהכרח? מיליוני גיקים ומעריצי רשת ישכנעו אתכם חד משמעית שמדובר במהפכה הגדולה ביותר שהתקיימה על כדור הארץ וללא ספק כי היא ברכה עצומה לאנושות. ישנן לא מעט חברות, פייסבוק בראשן שעושות הכל על מנת לחבר את העולם השלישי אל האינטרנט, תוך מחשבה שהדבר יוביל לשינוי אדיר בהתנהלות, בידע, בהשכלה וביכולת של המדינות הנחשבות מעוטות יכולת להתקדם אל עבר המאה ה – 21.

משחקי רשת, התמכרות בין לאומית

מיליוני צעירים, וגם מבוגרים, ברחבי העולם מכורים למשחקי רשת, אלו לא חייבים להיות המשחקים המוכרים לכל שחקן "רגיל" אלא משחקים מיוחדים בעלי אופי יוצא דופן המיועדים למכורים בלבד ולמביני עניין. בכוונה תחילה מעניקים למשחקים האלו שמות מסקרנים, למשל: הטירה המקוללת, הכת הסודית, הבריחה מהכלא, האבן האפריקאית הסודית, הקונקשן, המשימה, אוצר הפיראטים, מבצע אפולו, היער הקסום, קללת הפרעונים ועוד ועוד.

השחקנים יוצאים אל הדרך כאשר בתוך זמן קצר יחסית הם נטמעים בתוך המשחק עצמו. העוצמה של המדיה הווירטואלית במקרה הזה כה גדולה שקשה לאתר התרגשות גדולה מזו של מנצח במשחק, אולי ביום החתונה שלו. מאחורי הקיר של החשדות כלפי משחקי הרשת יש הרבה ערפל, אין ספק כי לא מדובר במשחקים "בריאים" בעיקר ברמת הישיבה האין סופית מול מסך מרצד, אך גם כאן ניטש וויכוח קשה מול המכורים לדבר אל מול הרופאים ואנשי תקשורת הטוענים כי לא מדובר לא פעם באותו הצד האפל של האומנות המדיה הגורם לנזק גדול. פיצוי המשימה במקרים רבים דורש מהשחקן שעות ארוכות של משחק, כאשר הטיול נמשך לעיתים גם אל תוך הלילה. פעם זה פיצוח סודו של וולטר, ביקור באתר מכרות המלך שלמה, או הצלתה של הצוללת במפרץ חיפה משום שאתר שגרירות במצור ימי.

בין העלילות של משחקי הוידאו הפופולריים שהפכו לסרטי קולנוע, ולהיפך ניתן למצוא סיפורים מסמרי שיער, מותחים ומסקרנים המשאירים את הצופה מתוח לאורך כל הדרך. לפניכם כמה דוגמאות.

למשל,  סיפורו של הקבר האבוד שבעומק מצרים, בו נמצא מטמון הברון עמוק בשבי האויב, בתוך התא של ספינת נוודים תקועים בלבד ים. וכאשר שעת חירום מגיעה יש לבדוק איפה הכסף שנגנב ישירות מתוך קזינו רויאל ולהעבירו אל חקיין, המנסה לבצע בריחה מוונציה בעזרת גביע הקסם של מלחמות האבירים, המכונה ג'ומנגי.

עלילה נוספת סבה סביב הבית הרדוף בו נמצאים מספר אנשים בעומק תרדמת, אחד מהם, רופא שיניים מנהל קרקס אימה ולוקח עמו בת ערובה, כמובן שלא מדובר בסרט בדמות צ'ארלי בממלכת השוקולד אלא בצייד מכשפות שכמוהו הפולחן המביא את כל בני החבורה להימלט מהנזיר היישר אל תא טרור בתוך גראנד קרליבך או אלם סטריט.

מסוקרנים מהשפע? הרי לכם אחת נוספת:

ברחוב בייקר סטריט המפורסם בלונדון יוצא איש בעל מגבעת ממשרדו לטפל בצוואתו של הדוד המיליונר של פרופסור רובינשטיין. הוא אינו יודע שמספר מלחמות צללים מתנהלות סביב הדוד, פארמה ג'ון. בדיוק כמו מאחורי הקלעים של ברודווי, גם כאן העלילה מפותלת יותר מאשר במחזה. רגע לפני פתיחת הצוואה בתוך מרתף יינות, על אך ששנים הייתה סמויה מן העין נגלית הטבעת השחורה של הדוד. מסתורין חדר בלשים אופף אותה בעיקר כאשר איום חד משמעי מצד האויב של פרופסור רובינשטיין המנהל שגרירות במצור של תככים ומזימות. זהו אינו הקרב האחרון של אותו המקדש הארור, המקום סוחף אליו את קוהינור הבלש המתוחכם ממש כמו בעלילת קללת המכשפה הנתונה במשבר המעמקים.

את סופה של הפרשה, ממש כמו בספר על סודות דה וינצ'י ניתן לקבל לאחר בדיקת כל הממצאים, ממש כמו בתוך חדר ניתוח בו המנתח עורך את הניסוי הגדול. זוהי אינה המחלקה הפסיכיאטרית, כולם יכולים להשתתף במערב הפרוע של משחקי המחשב, ל משנה כמה העלילה מסובכת, מופרכת או מרגישה כמו קרקס סטימפאנק.

כעת לאחר שפגשתם כמה מעלילות המשחק נספר כי לכל שחקן חלק מרכזי בעלילה, שחקנים וירטואלים משלבים את האופי שלהם ומשתלבים בדינמיקה קבוצתית בין לאומית שכן כל שחקן יכול לשבת בחדרו במדינה אחרת על פני הגלובוס. המחשק האינטראקטיבי מאפשר חיברות ברמה הגבוהה ביותר, שלא לדבר על הכרת שפות, מנהגים ותרבויות מכל רחבי העולם. יכול מאד להיות שהאדם המשחק נגדך או איתך בקבוצה הוא הכימאי מהמעבדה הסמוכה לביתך, צוללן של הצוללת בצבא האדום, רוצח סידרתי לשעבר או ד"ר דרים, רופא עיניים. הוא יכול להיות תושב הבונקר, חלק מאותם חטופים בתאילנד, אחד מאנשי הבריחה משרבורג, בעל רקורד של השוד הגדול באירלנד לשעבר או מישהו שיודע מהו סודו של הודיני.

למען האמת, זה כלל לא משנה, מפני שכל השחקנים נשארים ווירטואלים זה לזה וזהותם אינה קריטית לניהול המשחק. כל חשוב הוא ביצועי השחקן בתוך המשחק עצמו, כל עוד הוא יודע כיצד לצאת מאותו הבונקר או שהוא מתחפש בצלמו של רוצח ופועל כאויבך המושבע, הווירטואלי כמובן, ויודע לצלצל את הצלצול הגואל ברגע האמת, הרי שזהו סוד הגלריה המכונה גלרית הקסם של העולם הווירטואלי.  



משחקי מחשב



אז למה אתם מחכים? התקשרו עכשיו והזמינו מקום באחד מחדרי הבריחה שלנו:
052-9-120-150